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문화

다문화, 도시 생활을 기념하는 런던 패션 위크
London Fashion Week Celebrates Multiculturalism, Urban Life

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작성자 By Agence France-Presse 작성일 24-02-17 22:12 댓글 0

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A model presents a creation by British designer Richard Quinn during the catwalk presentation for his autumn/winter 2024 collection during London Fashion Week in London on Feb. 17, 2024.

2월 런던에서 열린 런던 패션 위크(London Fashion Week)에서 한 모델이 영국 디자이너 리처드 퀸(Richard Quinn)의 2024 가을/겨울 컬렉션 캣워크(catwalk) 프레젠테이션 중 창작품을 선보이고 있습니다
 A model presents a creation by British designer Richard Quinn during the catwalk presentation for his autumn/winter 2024 collection during London Fashion Week in London on Feb. 17, 2024.

 

런던 —
LONDON —

전 세계로의 이주가 가져온 문화적 풍요로움, 가족적 향수, 런던 생활의 광적인 속도는 신진 디자이너들이 앞으로의 시즌을 위해 자신들의 스타일을 뽐내면서 토요일 런던 패션 위크의 둘째 날을 기념했습니다.
The cultural richness brought by migrations across the world, familial nostalgia and the frenetic pace of London life marked the second day of the city's Fashion Week on Saturday as up-and-coming designers showed off their styles for the season ahead.

신진 인재부터 버버리와 같은 유명 브랜드에 이르기까지 60여 명의 디자이너들이 5일에 걸쳐 새로운 디자인을 전시하며 바이어와 패션 인플루언서들의 관심을 끌고자 합니다.
Some 60 designers, ranging from rising talents to renowned brands like Burberry, are exhibiting their new designs over five days, hoping to draw the interest of buyers and fashion influencers.

40주년 기념 행사는 또한 모델들의 체형, 나이, 피부색뿐만 아니라 디자이너의 컬렉션에서도 더 다양하고 포괄적인 모습을 보여주고 있습니다.
The 40th anniversary edition of the event is also introducing greater diversity and inclusivity in terms of body shapes, ages, and skin colors of the models, as well as in the designers' collections.

주목받는 다문화
Multiculturalism in spotlight

시에라리온 태생의 디자이너 포데이 덤부야(Foday Dumbuya)의 랩럼 런던(Labrum London) 브랜드는 이민자들이 가져온 문화의 다양성을 축하하며 "색채를 통한 여행" 컬렉션으로 이날 폐막했습니다.
Sierra Leone-born designer Foday Dumbuya's Labrum London brand closed the day with its "Journey Through Color" collection, celebrating the diversity of cultures brought by immigrants.

2023년 엘리자베스 2세 영국 디자인상 수상자는 더 클래식한 컷에 텍스쳐 플레이, 신문 패턴 또는 모노그램 패턴에 초점을 맞췄습니다.
The winner of the 2023 Elizabeth II Award for British Design focused on texture plays, newspaper patterns or monogram patterns on more classic cuts.

로열 블루에서 블랙, 오렌지, 브라운, 옐로우, 그린에 이르기까지 이민자들의 "영감을 주는 이야기"가 있는 만큼 다양한 색상이 있었습니다.
There were as many tones of color -- from royal blue to black, orange, brown, yellow and green -- as there were "inspiring stories" from immigrants.

일부 모델은 여행 가방을 헤드기어로 착용했는데, 이는 분쟁에서 도망치는 사람들이 자신의 소지품을 가지고 가는 것을 의미합니다.
Some models wore suitcases as headgear, a reference to people fleeing conflict taking their belongings with them.

"사람들은 다른 이유로 움직이고, 그들이 움직일 때, 그들은 그들과 함께 그들의 문화를 움직입니다. 그리고 우리는 오늘 밤 그것을 기념하고 싶었습니다"라고 덤부야가 AFP에게 말했습니다.
"People move for different reasons, and when they move, they move their culture with them. And we wanted to celebrate that tonight," Dumbuya told AFP.

모델 중 한 명은 팔레스타인 국기를 포함해 '역사를 통틀어 주요 이주에 관여해 온 나라들' 수십 개가 그려진 커다란 액자를 등에 메고 다녔습니다.
One of the models carried on his back a large frame with dozens of flags of "countries that have been involved in key migration throughout history," including the Palestinian flag.

그것은 정치적 메시지이자 관용을 요구하는 것이었다고 창작자는 주장했습니다.
It was a political message and a call for tolerance, argued the creator.

덤부야는 "이는 단지 여러분이 서로를 지지할 수 있다는 것을 보여주기 위한 것입니다. 우리가 어디에 있든 중요하지 않습니다. 사람들의 생명이 중요합니다"라고 말했습니다. "당신이 어디에 있든지... 팔레스타인, 유대인, 무엇이든, 그 세계는 우리의 것입니다. 이는 단지 이 사람들을 악마로 만들지 말라는 것입니다."
"It's just to showcase you got to support each other. Where we are does not matter. People's life is what is important," Dumbuya said. "Wherever you are ... Palestinian, Jewish, whatever it is, that world belong to us. It's just saying don't just demonize these people."

 

A model presents a creation by British designer Richard Quinn during the catwalk presentation for his autumn/winter 2024 collection during London Fashion Week in London on Feb. 17, 2024.

2월 런던에서 열린 런던 패션 위크(London Fashion Week)에서 한 모델이 영국 디자이너 리처드 퀸(Richard Quinn)의 2024 가을/겨울 컬렉션 캣워크(catwalk) 프레젠테이션 중 창작품을 선보이고 있습니다
 A model presents a creation by British designer Richard Quinn during the catwalk presentation for his autumn/winter 2024 collection during London Fashion Week in London on Feb. 17, 2024.

 

옛날 사진
Old photographs

더블린에서 태어난 남성복 디자이너 로빈 린치(Robyn Lynch)는 그녀의 쇼에서 그녀의 언니의 게일 댄서로서의 경력에서 영감을 얻어 하이킥, 스팽글 의상, 열정적인 관중의 오래된 사진을 사용하여 영감을 얻었습니다.
In her show, Dublin-born menswear designer Robyn Lynch drew inspiration from her sister's career as a Gaelic dancer, using old photographs of high kicks, spangled costumes and passionate spectators for inspiration.

"저는 이 모든 주말을 대회의 스포츠 홀에서 무대 안팎에서 일어난 모든 화려함과 드라마를 본 기억이 생생합니다," 라고 켈트 매듭과 모노그램을 디자인에 사용한 디자이너가 말했습니다.
"I vividly remember spending all these weekends in sports halls at competitions seeing all the glitz and drama that happened on and off stage," said the designer, who used Celtic knots and monograms in her designs.

린치의 디자인은 디아만테로 둘러싸인 조트(청바지), 신축성 있는 토글 벨트가 달린 긴 후드티, 히코리 브라운, 스크린 블루, 무광 블랙 및 귀리 밀크 화이트 색상의 팔레트가 있는 레이저 에치 진을 특징으로 합니다.
Lynch's designs featured diamante encrusted jorts (jean shorts), a long line of hoodies with elastic toggle belts and laser-etched jeans with a color palette of hickory brown, screen blue, matte black and oat milk white.

대도시에서의 생활
Life in the metropolis

앞서 모델들은 런던의 유명한 빨간 2층 버스에서 전통 춤에서 영감을 받은 의상을 입고 퍼레이드를 펼쳤습니다.
Earlier, models paraded in London's famous red double-decker buses in outfits inspired by traditional dance.

영국 디자이너 리키 웨슬리 해리어트(Ricky Wesley Harriott)는 현대 "전문 여성 의상"에서 영감을 얻은 "휴먼 리소스(Human Resource)"라는 컬렉션으로 자신의 브랜드 SRVC 쇼를 시작했습니다
British designer Ricky Wesley Harriott kicked off his brand SRVC's show with a collection named "Human Resource," inspired by modern "professional women's outfits."

그 디자이너는 "수도권의 삶을 축하하기 위해" 모두 끈적끈적한 힐에 앉아 런던의 상징적인 빨간 2층 버스에 자신의 모델들을 태우고 퍼레이드를 했습니다
The designer had his models, all perched on vertiginous heels, parade on the iconic red double-decker buses of London to "celebrate life in the metropolis."

이 쇼는 XXL 실버 후프 귀걸이부터 모든 손가락을 덮는 링에 이르기까지 어깨가 뚜렷한 견고하고 구조화된 재킷을 화려한 액세서리와 함께 어두운 색상으로 선보였습니다.
The show featured rigid and structured jackets with pronounced shoulders, in dark colors with flashy accessories, from XXL silver hoop earrings to rings covering every finger.

동화
Fairy tales

인도-나이지리아 전통에서 영감을 끌어내는 디자이너 프리야 알루왈리아(Priya Ahluwalia)는 지상의 빨간색, 오렌지색, 파란색의 남성 모델과 여성 모델이 쿵쿵거리는 하우스 음악에 맞춰 퍼레이드를 펼친 그녀의 쇼가 끝난 후 환호를 받았습니다.
Designer Priya Ahluwalia, who draws inspiration from her Indian-Nigerian heritage, was cheered after her show, which featured male and female models in earthy reds, oranges and blues parading to thumping house music.

디자이너는 '달을 원했던 왕자', '마법의 피들', '표범이 어떻게 자신의 자리를 얻었는지'와 같은 인도와 서아프리카 동화들을 이번 시즌을 위한 디자인에 사용했다고 그녀는 영국 보그지에 말했습니다.
The designer used the Indian and West African fairy tales that she grew up with -- like The Prince Who Wanted the Moon, The Magic Fiddle and How the Leopard Got His Spots -- in her designs for the season, she told British Vogue.

"저는 이야기가 제 삶에 어떤 영향을 미쳤는지 생각하고 있었습니다. -- 우리는 왜 우리가 좋아하는 이야기를 좋아하고, 어떻게 이야기가 전달되는지에 대해 생각하고 있었습니다," 라고 그녀가 말했습니다.
"I was thinking about how stories have affected my life -- why do we like the stories we like, and how do they get passed on," she said.

알루왈리아는 자신의 디자인의 니트에 코르셋처럼 디테일하게 표현한 것은 넷플릭스의 '퀸 샬롯: 브리저튼 스토리'에서 영감을 받아 작품을 수집하기 위해 연구를 진행하면서 관람했다고 말했습니다.
Ahluwalia said the corset-like detailing in the knitwear of her designs was inspired by Netflix's Queen Charlotte: A Bridgerton Story, which she watched while conducting research for her collection.

2018년 그녀의 브랜드인 Ahluwalia를 출시한 디자이너는 제한된 양의 직물로 작업하며, 종종 업사이클링(upcycling)하고 폐기물을 제한하기 위해 패치워크(patchwork) 기술을 사용합니다.
The designer, who launched her brand Ahluwalia in 2018, works with limited quantities of fabrics, often upcycling and using patchwork techniques to limit waste.

LFW는 브렉시트 이후의 무역 장벽과 영국의 생계비 위기 속에서 영국의 패션 산업에 격동의 시기에 옵니다.
LFW comes at a tumultuous time for Britain's fashion industry, amid post-Brexit trade barriers and the country's cost-of-living crisis.

어려운 경제 상황으로 인해 일부 신진 디자이너들은 영국 패션 행사에 투자할 수 있는지에 대해 의문을 제기하기도 했습니다.
The difficult economic situation has even prompted some nascent designers to question the viability of investing in British fashion events.

떠오르는 스타 Dilara Findikoglu는 지난 9월 재정적인 이유로 행사 며칠 전에 그녀의 쇼를 취소한 후 화제가 되었습니다.
Rising star Dilara Findikoglu made headlines last September after she cancelled her show days before the event for financial reasons.

영국에서 90만 명에 가까운 사람들을 고용하고 영국 경제에 260억 달러를 기여하는 이 산업은 "믿을 수 없을 정도로 어려운 시기"에 직면해 있다고 LFW의 캐롤라인 러시 이사는 AFP에 말했습니다.
The industry, which employs close to 900,000 people in the UK and contributes $26 billion to the British economy, is facing "incredibly challenging times," LFW's director Caroline Rush told AFP.

출처 : VOANews

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